Dag 26: Cecina – Bibbona – Casele Marittimo

Vandaag sta ik om 7:30 uur op en ik besluit om nogmaals het rondje van afgelopen week te fietsen.

Langs de route naar Cecina staan diverse prachtige huizen, allemaal omgeven met hoge hekken en soms prachtige toegangspoorten.

Ik blijf versteld staan van het enorme hoogteverschil.

Doordat de fysieke inspanning voor ‘de oude man’ aanzienlijk is, gutst het zweet driftig om me heen…

… maar dit zijn qua uitzicht uiteindelijk wel de spreekwoordelijk krenten uit de evenzo spreekwoordelijke pap.

Vanaf sommige punten is zelfs de zee te zien…

Het laatste stukje naar Casale Marittimo blijft een lijdensweg… omdat je nergens even op adem kunt komen…

…en uiteindelijk kom ik uit uit bij het restaurant waar Marijke 💕 en ik in 2017 meerdere keren gegeten hebben.

Vanaf hier is het voornamelijk dalen tot aan de camping… wat een verademing 😋

Terug op de camping neem ik een heerlijke douche en geniet ik vervolgens van mijn ontbijt.

De rest van de ochtend vermaak ik me met muziek luisteren, lezen en puzzelen.

Voor de lunch heb ik brood met mortadella en salami en daar drink ik een koel glaasje rosé bij.

Voor het avondeten maak ik een simpele, maar zeer smaakvolle pasta klaar met kip en tomaat.

Nadat de vaat is opgeruimd, drink ik mijn koffie, terwijl ik verder lees in het boek van Michelle Obama.

Ik kijk in de caravan nog een serie, drink een kopje koffie en om 21:30 uur geef ik de spreekwoordelijk pijp aan Maarten. Ook weinig tot niet doen, blijkt wel eens zeer vermoeiend te kunnen zijn.